bila hati x tenang....

sering kali aku hadapi probs mcm ni...hati x tenang~ bila? biasanya lepas aku gaduh dgn pren sendiri,lepas aku kacau org yg x sepatutnya aku kacau,time exam...time aku terbuat sesuatu yg x patut...dan time aku x solat byk kali...mmg x tenang...dan mcm2 cara aku buat supaya keadaaan tu neutral balik...
maybe ada yg korang x tenang..perlukan ketenangan..secara tiba2..hehe...ni petunjuk paling clear..dijamin x menyesatkan...korang pun pandai2 la pikir..kita ni hidup perlu enjoy dlm kedaaan terkawal dan dlm landasan agama....kata kawan aku kepada aku...hehe



  1. beli benda ni byk2..tikar sembayang...hehe...kata org...ingt2 la agama...dan ikut kekreativiti-an korang..korang ble gunakan benda ni utk mcm2 function..contohnya....utk solat la..ni komfem2....pastu utk bantal sementara...hehe..kot2 kalau penat,dan memerlukan lelap seketika.....dan juga sebagai alas utk iron baju korang..ni mmg benda2 malar bg student2 asrama kot...biasanya asrama2 di malaysia ni..xda tmpat iron normal tu..dan kalau ada pun..dlm sebulan dijamin hancur....jadi benda ni paling berkesan serta efektif...hehe...
  2. kacau org...yup yup yup..ni laa benda yg aku tgh buat sekrg..kacau org...nampak ja kawan2 aku di fb yg silap langkah..aku trus kacau..benda ni ble melupakan masalh2 yg kita hadapi buat seketika..dan semestinya....jgn kcau org lebih2 pula..cukup setakat bermanja2~ muahahaa...
  3. dgr lagu..lagu mcana????? ikut la konsep aura korang...kalau rasa2 nak dgr nasyid...ble la..kalau aku...x kisah kot..ahahaha...jgn je korang dgr black metal suma tu..kalau tu..komfem2 tenang + terbuka pintu neraka.....keke
  4. makan makanan mcm ni..huh..komfem menggemukkan dan menyedapkan jiwa raga anda...sedap gla la..aku dah beberapa lama laa x makan makanan ni...double cheese burger..sejak aku kat korea ni..adui..mengidam je...mcd di korea ni xda daging halal...jadi xble la makan...tenangkan hati anda di tmpat2 ada makanan sedap +aircond+pmpn comel lepak2 mcm ni....


akhir kata..hati ni mmg x akan tenang dgn mudah..manusia ni sentiasa dilanda dgn kerisauan yg bermacam2...terpulang pada diri sendiri mcmana nak buat diri sendiri tenang dan relax..dlu ada senior aku ckp..kalau dia stress..dia tumbuk la pintu tandas asrama kitaorg...loker ke...ya..time tu nampak cool...haha..tp skrg nampak bodoh la juga..dan skrg..terbukti aku lg berjya dr dia..sebab aku dah kat korea.....
mungkin la cara dia tu ble tenangkan anda..tp leps tu..komfem2 lg teruk....
jalan terakhir..paling simple mudah dan jimat..korang doa je la..............bye....







No comments:

Post a Comment